вторник, 21 април 2015 г.

Месни кюфтета !

Нямах намерение да описвам кюфетата ! Но синът скоро ми каза ,че се ровил из блога и не намерил рецепта ! Та сега реших да опиша как ги правя ! От години ,аз не пържа ! Или ги пека в тефлон ,или в тава ! А овкусяването ,е с подправки които ние харесваме!
Тези са със червени пиперки.Каймата си я купувам от месарски магазин,като ми я мелят пред мен.
Посолявам на вкус,подправките са ми микс ,които си приготвям предварително и си я ползвам за всичко!
А една съседка ,веднаж ме попита какви подправки слагам и аз и споделих . А тя каза ,че кимион слагала само на кебапчета ,ама аз кебачета не пека ! А аз слагам подправки каквито се харесва на семейството ми !!!
Слагам лук(понякога пресен зелен ,понякога пресен чесън,или сух лук
А тук сложих и ситно нарязана пиперка !
Може по желание да се сложи и 1-2 картофа ! Ако слагам сурови ,ги стържа ! Ако имам сварени ,просто ги мачкам с вилица !
Слагам като подправка и стрита чубрица !
 Като ги пека на фурна ,леко намазнявам тавата и нареждам . Фурната я загрявам предварително. Печката ми има грил-функция и използвам нея,като слагам тавата на горна степен на решетката. Но става и без тази функция.
А тези кюфтенца са печени на тиган ,а гарнитурата е от печени картофки!
Знаете вече какси овкусявам каймата ! Само да уточня ,че като е току що купена или съм я размразила ,я изцеждам в гевгир ,за около 1 час ,или я разстилам тънко в тава и отдолу слагам домакинска хартия за да няма течност !
А ето и едни много мързелив вариант направо с гарнитурата.
Ето как съм ги правила: http://slavka-kozareva.blogspot.com/2014/07/blog-post_65.html

Едни кюфтенца със гарнитура-туршийка малко постен ориз :

А тук кюфтенца с печени филийки и сос от домати консерва с лучец !!!


А ето кои подправки си ползвам за микса !




Няма коментари:

Публикуване на коментар